Sunday 24 February 2013

Jorge Lorenzo : Ada bakat jadi juara dunia.


Lorenzo, juara Dunia 2010 dan 2012 berkata, bukan mudah untuk menjadi sehebat Fahmi. "Dia satu-satunya pelumba Malaysia yang beraksi dalam kejuaraan motosikal dunia.

"Sebab itu dia sangat terkenal Malaysia. Saya lihat Fahmi seperti bintang filem, semua orang kenal dia. Saya yakin dia mampu menjadi juara dunia satu hari nanti," kata Lorenza.

Sekalipun memegang status juara dunia, Lorenzo mengakui dia adalah peminat Zulfahmi.

Menurutnya, dia kagum dengan dengan pelumba kelahiran Banting, Selangor itu yang disifatkannya memiliki gaya tunggangan yang cukup lancar dan berbakat besar.

Didorong atas rasa kagum terhadap Zulfahmi, Lorenzo sendiri meluahkan hasrat mengadakan sesi fotografi eksklusif bersama pelumba berusia 21 tahun itu dengan media pilihannya, semalam.

Lorenzo yang berada di Malaysia kerana menyertai sesi ujian rasmi MotoGP di Litar Antarabangsa Sepang memberitahu: "Saya sukakan gaya tunggangan Fahmi yang begitu lancar. Dia juga memiliki gaya tunggangan yang selamat dan memiliki kelajuan.

"Jika dia mengekalkan disiplin yang tinggi dan fokus kepada kariernya, Fahmi mampu bergelar juara dunia tidak lama lagi. Dia memiliki ciri-ciri menjadi pelumba yang hebat."

Zulfahmi yang mengulas pujian Lorenzo berkata, dia tidak pernah berasa dirinya popular, sebaliknya Lorenzo yang sebenarnya memiliki nama besar di seluruh dunia.

"Jika hendak dibanding dengan saya, Lorenzo bukan sahaja terkenal di Malaysia tetapi di seluruh dunia. Lihat sahaja di negara ini, saya perhatikan ramai yang memakai helmet Lorenzo, saya tidak pula pernah melihat peminat yang menggunakan helmet saya," kata pelumba Red Bull KTM Ajo itu.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts